Gelagat Comey Onnee, Penawar Stress Mama

Dah setahun 2 bulan anak mama ni.....mama nak start ajar Onnee kenal 'solat'..so, awal-awal lagi mama belikan kain telekung walaupun telekung tu saiz budak umur 7 tahun...hihihihi...
apa de hal, kain telekung memang orang pakai besar, barulah selesa nak solat..tak terselak sana sini, terdedah aurat, batal solat plak..
tapi Onnee belum wajib lagi untuk tutup aurat...muahahahah...

pesal ntah Onnee nangis bila mama pakaikan telekung ni...
Onnee tlg jawab, boleh?? 
(<___>)





tengok ni....'comey' ngat aihhhh...


Kanak-kanak Demam, Jangan Ambil Ringan ~ Elakkan Serangan Sawan


Demam: Jangan sampai diserang sawan
Oleh: TAJAIYAH IHSAN

DEMAM sememangnya merisaukan ibu bapa. Walau dianggap biasa, ia tidak boleh dipandang ringan apa lagi di kalangan kanak-kanak bawah enam tahun.

Sekiranya anak-anak mengalami demam yang berlarutan lebih tiga hari, mereka perlulah dibawa berjumpa doktor.

Begitu juga kalau suhu badannya terlalu tinggi, si anak boleh diserang sawandan memudaratkan. Dalam sesetengah kes, demam juga memberikan isyarat bahawa ia tidak semestinya demam biasa, malah lebih dari itu.

Sebagai ibu bapa yang baru beranak kecil dan kurang pengalaman, tentunya akan berasa panik apabila demam anak tidak reda ataupun mereka meracau-racau di dalam tidurnya.

Pakar Kanak-kanak, Pusat Perubatan Darul Ehsan (DEMC), Shah Alam, Selangor, Dr. Roliza Ibrahim memberi butiran lebih lanjut mengenai demam dan demam panas.

“Apa yang jelas, demam juga merupakan simptom bagi pelbagai penyakit lain dan bukan sekadar demam biasa,” katanya.

Apa itu demam?

Menurut Dr Roliza, suhu badan yang normal adalah 37°C (98°F). Seseorang itu boleh dianggap demam jika suhu badannya melebihi 37°c.

Demam akan berlaku jika terdapat jangkitan kuman atau penyakit-penyakit lain yang berinteraksi dengan sistem ketahanan badan.

Demam biasa pula bermakna suhu kita meningkat lebih daripada 37°C tetapi tidak melebihi 38°C. Demam biasa akan pulih dalam masa dua, tiga hari sahaja.

Demam panas pula terjadi apabila suhu melebihi 38°C dan berlarutan lebih lama – selalunya disertai simptom-simptom lain seperti batuk dan selesema.

Beliau berkata, seseorang itu juga akan demam jika mengalami jangkitan kuman sama ada bakteria atau virus.

Katanya, viral infection bermaksud jangkitan yang disebabkan oleh virus. Terdapat banyak jenis virus yang boleh dijangkiti.

Virus ini selalunya menyebabkan demam yang kadangkala tidak terlalu tinggi tetapi boleh juga menyebabkan demam panas dengan suhu mencecah lebih 38°C.

Beliau menambah: “Bagaimanapun, demam virus ini selalunya boleh hilang dalam tempoh dua, tiga hari.’’

Menurutnya lagi, demam sememangnya kerap berlaku di kalangan kanak-kanak. Kebanyakan demam yang mereka alami tidak memudaratkan dan akan pulih hanya dengan diberi ubat demam sekali dua sahaja.

Namun begitu, ia juga bergantung kepada penyebab demam tersebut. Contohnya, jika demam itu disebabkan oleh jangkitan kuman pada bahagian otak, sudah tentu kanak-kanak itu menghadapi risiko kerosakan otak (meningitis), sekiranya jangkitan itu serius.

Begitu juga jika demam tersebut disebabkan oleh jangkitan kuman di bahagian paru-paru (pneumonia), kanak-kanak tersebut mungkin mengalami masalah pernafasan.

Jangkitan virus juga boleh menyebabkan campak, cacar air dan denggi. Bagaimanapun ada juga demam yang bukan disebabkan jangkitan kuman seperti leukimia atau SLE.

Serangan sawan.

Dr. Roliza memberitahu, “lebih kurang 30 peratus kanak-kanak berusia tiga bulan hingga enam tahun ke bawah berisiko mendapat sawan demam. Sawan demam mungkin berlaku ketika suhu sedang naik ataupun sedang menurun.

Sawan demam mungkin boleh berulang setiap kali kanak-kanak itu demam. Walau bagaimanapun, prognosis sawan demam ini sangat baik dan tidak memberikan kesan di kemudian hari.

Kanak-kanak bawah umur lima tahun mudah dijangkiti demam, batuk dan selesema. Lebih-lebih lagi mereka yang telah ke sekolah atau ditempatkan di taska mahupun pusat penjagaan kanak-kanak.

Kebanyakan daripada mereka tidak mempunyai antibodi atau daya ketahanan badan yang kuat untuk melawan jangkitan penyakit.

Apabila mereka bergaul dengan kanak-kanak lain yang mungkin mengalami batuk, selesema dan demam, mereka juga lebih mudah dijangkiti penyakit yang sama seperti rakan-rakan mereka yang lain.

Demam selalunya disebabkan jangkitan kuman sama ada virus atau bakteria. Demam yang tidak disertai batuk dan selesema selalunya sembuh dalam masa dua, tiga hari dan jarang menjangkiti orang lain.

Sekiranya demam yang disertai batuk dan selesema, ini bermakna ia lebih mudah menjangkiti orang lain kerana kuman selalunya tersebar melalui titisan cecair dari hingus dan air liur.

Sekiranya tidak sihat dan sentiasa terbatuk-batuk atau terbersin, ia akan menyebarkan kuman kepada sesiapa sahaja yang berada di persekitaran yang sama.

Begitu juga jika berkongsi gelas atau sudu yang sama dengan mereka yang mengalami batuk selesema.

Peranan ibu bapa

Ibu bapa perlu memastikan suhu badan anak tidak terlalu tinggi. Berikan anak-anak ubat demam setiap enam jam sehingga suhu turun sedikit.

Jika suhu masih tinggi walaupun baru diberi ubat, hendaklah diturunkan suhunya dengan mengelapkan tuala muka basah ke seluruh badan sehingga suhu badannya menurun.

Apabila suhu badan tinggi, anak-anak tidak perlu dipakaikan baju tebal atau diselimut tebal. Tindakan ini akan menambah suhu badan dan seterusnya meninggikan lagi risiko untuk mendapat sawan demam.

Sebaik-baiknya ibu bapa hendaklah menyimpan jangka suhu di rumah untuk memantau suhu badan anak-anak apabila mereka demam.

Memandangkan kebanyakan demam disebabkan oleh jangkitan kuman, pengambilan antibiotik tidak ada peranan untuk menghilangkan jangkitan tersebut.

Kanak-kanak yang kerap diberi antibiotik akan mempunyai daya ketahanan yang lebih rendah. Ini kerana kegunaan antibiotik yang terlalu kerap boleh merencatkan pembentukan antibodi di dalam badan.

Di dalam sesetengah kes, penggunaan ubat melalui dubur adalah perlu bagi menurunkan suhu badan kerana ia bertindak lebih pantas berbanding ubat yang diberi melalui mulut.

Demam campak

Demam campak berpunca daripada virus campak. Ia sangat mudah dijangkiti oleh orang lain, selalunya disertai dengan demam, selesema, batuk yang agak teruk serta mata kemerah-merahan.

Ini akan disusuli ruam merah yang bermula di bahagian muka dan leher, merebak ke badan, kaki dan tangan. Apabila ruam keluar, suhu badan selalu tinggi dan boleh mencecah 400C (1040F).

Demam campak boleh dicegah dengan pemberian suntikan imunisasi (MMR) yang selalunya diberikan apabila kanak-kanak berusia setahun dan kemudian dos booster pada usia lima hingga tujuh tahun.

Demam denggi

Demam denggi disebabkan oleh virus denggi yang disebarkan oleh nyamuk aedes. Virus ini selalunya membiak di dalam nyamuk aedes betina yang menjangkiti manusia apabila ia menggigit dan menghisap darah mangsa.

Denggi selalunya tidak disertai oleh simptom seperti batuk dan selesema tetapi mungkin menyebabkan seseorang itu lenguh-lenguh atau sakit badan, sakit kepala dan terasa sakit di bahagian mata.

Ia juga boleh menyebabkan ruam-ruam merah yang boleh terdapat di keseluruhan bahagian badan. Demam denggi ini lazimnya menyebabkan demam yang tinggi dan selalunya berlarutan lebih daripada lima hari. Ujian darah boleh memastikan sama ada seseorang itu menghidapi denggi atau tidak.



Pesanan doktor – jika anak demam
Pastikan diberi ubat pada setiap enam jam untuk memastikan suhu tidak terus naik secara mendadak dan mendedahkan mereka kepada sawan. Lakukan ‘tepid sponging’ jika suhu masih tinggi walaupun telah diberi ubat.
Jangan pakaikan anak dengan pakaian tebal, memadai dengan baju nipis setakat untuk menutupi anggota badan. Tidak perlu diselimut tebal.
Pastikan mereka minum banyak air atau susu. Berikan makanan lembut seperti bubur untuk menambahkan tenaga. Bawa anak-anak berjumpa doktor jika mereka masih demam walaupun sudah diberi ubat demam secara tetap selama dua, tiga hari.
Suhu badan manusia secara semula jadi adalah lebih tinggi pada waktu petang dan malam. Di waktu siang, kanak-kanak mungkin masih aktif bermain menyebabkan mereka berpeluh sedikit dan menurunkan suhu badan.
Ubat boleh diberi dengan sudu atau picagari. Tidak menjadi masalah, jika ibu bapa ingin mencampurkan ubat ke dalam susu. Bagaimanapun ini boleh menyebabkan si anak tidak mahu minum susu pula.
Sedikit paksaan mungkin diperlukan jika mereka susah makan ubat. Jika begitu, ubat minum boleh digantikan dengan ubat melalui dubur jika anak terlalu susah untuk makan ubat atau jika demam terlalu tinggi.
Pastikan anak minum air dengan banyak. Jika hilang selera berilah makan sedikit-sedikit tetapi lebih kerap.
Sumber : zoommalaysiaku.com

Pengedar SHAKLEE di Cheras, Kuala Lumpur


Satu perasaan yang susah nak diterjemahkan bilamana kita dapat membantu org len mendapatkan apa yang dihajatkan....berasa puas sangat !! Alhamdulillah ^____^
Pn. Azah adalah salah sorang customer sy yang beli breastfeeding supplemen, sebab masa tu dia baru habis pantang dan tengah menyusukan bayi....
dan sy kagum dgn semangat beliau, walaupun sibuk dengan urusan pejabat, anak2..beliau masih meneruskan penyusuan susu ibu....
dan sekarang beliau juga dah jadi salah sorang pengedar Shaklee di sekitar Cheras..so, sesape yang tinggal dekat2, boleh lah kontek Pn. Azah ..


Shaklee ID : 877223
HP : 012-9735324
Email : shazdeshoppe@gmail.com

nak tahu camna Pn. Azah boleh 'terjebak' dgn Shaklee?? jom la baca kisah beliau...(^__^)
____________________________________________________________

Salam semua pembaca blog...Disini saya nk share sikit camne sy dipertemukan dgn shaklee!

Pada mulanye sy cuma terbaca fb yg promosikan produk utk breastfeeding mom dr shaklee...Di situlah tergeraknya hati sy utk mencuba. so pertemuan sy dgn masyitah telah merubah segalanya! chewahh....ayat! heheee.... So, pd bulan pertama pada oktober 2012 sy cuma amik set trial utk breastfeeding mom & bulan kedua 09 Nov 2012 br sy masuk ahli. Sy terus consume ESP (Energizing Soy Protein) & skg dh msk 3bln , dh msk 2 canister ESP..mmg sy nmpk sgt perbezaan & hasilnye! Alhamdulillah....susu makin byk & baby makin chubby & masih menyusu lg smpi skrg dh 6bln. Walaupun sy bekerja tp sy msh bleh pam susu utk anak walaupun dpt sebotol itu dh membanggakan sy..(sbb sy ni pun on diet...heheeee) Keje lak dlm air-cond & semestinya kulit pun jd kering..tp skrg alhamdulillah kulit dh xkering & kulit muka pun licin je rasa xtouch up makeup pun xpe..:). Di samping tu sy ade gak amik alfalfa utk milk booster....mmg sgt2 membantu penyusuan baby! 


Vitamin yg sy consume setiap pg adelah vitamin c utk sy bertenaga seharian bekerja & ESP semestinya sy minum setiap pg sebelum breakfast...so pg sy mmg dh xmkn berat, cukup sekadar kuih je! Time lunch biasanye sy akn amik heavy meal...slps mkn sy amik lecithin utk pemecah lemak & kolestrol. Mlm pula sy mmg xamik heavy meal...tp mkn tetap mkn laa..heheee. Slps mkn mlm sy amik omega & alfalfa. Sbl tdo sy amik ostematrix kalu bdn rasa letih sgtlaa...xamik hr2 pun! & collagen powder pun xdelah setiap hr..alternate 2@3 hr skali je sy amik...budget skit sbb hrganye mahal kann...huhuuu... Ape yg sy rasakan bgn pg sy xrasa lesu & cergas je! Pg sy kena hantar anak sekolah & hantar baby kt umah mak mentua, sbb mmg xde maid...semuanye kena wat sendiri....cuma gi keje je suami hantar! Time weekend lak sy wat masker vit e + esp sbl tdo & sy mmg amik set nutriwhite utk pencuci muka & lotion siang je! Kulit muka memang terasa bersih & yg pastinya jimat cuma guna skit je..;)

* Sebenarnya sy xfikir pun nk consume byk produk tp ternyata keberkesanannya kt sy! Sy fikir umur pun dh msk 30 series...so sy perlukn vitamin utk tenaga utk uruskan kehidupan seharian..Pada sy lebih baik MENCEGAH DRPD MENGATASI! kann..

Wah!!! pjg lebar betul sy citer testimoni sy dgn produk shaklee nii...heheeee! Ape yg sy janjikan Shaklee mmg sentiasa SELAMAT, BERKESAN & yg pastinya TIADA BAHAN KIMIA....:)

Anda mahu menjadi sebahagian daripada grup saya??
Jangan segan, jangan malu untuk menghubungi saya yea...JAUH bukan alasan untuk sertai grup ini. Semua di hujung jari, dunia tanpa sempadan..
Online ajerr...mudah kan !!


Sheetah
Shaklee Independent Distributor [ID: 881842]
SMS|WhatsApp|LINE: 0193121609
Emel : sheetah@yahoo.com
PM Facebook : Mashitah Mamat

Peluang Jana Pendapatan Bersama SHAKLEE

jom layan video ini dulu.......

keluarga besar warga Jutawan yang diterajui oleh Presidential Master Shareeza

Selamat datang ke dunia Shaklee - di mana Falsafah, Produk dan Rancangan Perniagaan kami bersatu bagi mewujudkan Peluang Shaklee.

Pelan Jualan Shaklee merupakan satu program yang unik dari segi kewangan, ganjaran insentif, perkembangan jualan serta kepimpinan. Ia membantu rangkaian perniagaan dalam mewujudkan sebuah organisasi yang kukuh.

Dalam keadaan ekonomi yang mencabar, Shaklee sekali lagi menawarkan cara-cara menambahkan kewangan dan gaya hidup yang memuaskan.

Pelan Jualan Menarik Shaklee



Jana Pendapatan Dengan Shaklee 

Tidak pernah terfikir untuk saya melibatkan diri sekali lagi dalam dunia Multi-Level Marketing (MLM) setelah percubaan pertama bersama sebuah syarikat MLM yang agak gah dan masyur di Malaysia, GAGAL. Tidak tahu di mana salah dan silap, yang pasti saya tidak mampu untuk meneruskan perjuangan yang memerlukan pengorbanan yang agak besar. Masa, tenaga, keluarga. Modal sebanyak RM20,000.00, yang saya laburkan melalui pinjaman bank, tiada hasil. Kenapa tiada hasil??saya sendiri yang buat keputusan untuk tidak meneruskan kerana saya tidak mahu, kerana duit, saya hilang kawan. Saya hampir kehilangan kawan baik gara-gara MLM. Saya diajar oleh upline supaya sponsor kawan-kawan datang ke majlis tanpa beritahu tujuan sebenar majlis tersebut. Sudahnya,..hurmmmm. Serik...serik sangat dan saya terus berhenti menagih dan mengajak orang untuk join bisnes MLM saya tu. 
Sekarang saya hanya menanggung hutang bank selama 20 tahun. Dan hari ini juga, Alhamdulillah, saya sudah lupa bahawasanya saya pernah ada pinjaman peribadi dengan bank. 
Bila sebut MLM, semua orang fobia dan sinonim dengan "cari orang" , "kelas lewat malam", keluarga terabai", "modal besar", "orang atas kaya", "orang bawah kene kerja keras". Semua ini dah tertanam dalam minda saya dan membuatkan saya betul-betul anti dengan MLM dan tak akan join mana-mana MLM lagi selepas pengalaman pahit bersama H***. (opsssssss)
Sampailah suatu hari........................ 

Bagaimana saya bermula?
Lebih kurang 2 minggu lagi saya akan masuk kerja selepas cuti bersalin selama 3 bulan, melahirkan Nur Hadfina Auni pada 5 November 2011. Bayangkan masa tu saya tak mampu untuk membuat stok EBM buat bekal Auni ketika ditinggalkan di rumah pengasuh nanti. Masa tu jugak saya mencuba pelbagai suplemen dan petua untuk memperbanyakkan susu badan, tapi tak berhasil. Sehinggalah satu hari, saya terjumpa iklan "perahan susu badan 12oz dalam masa 15minit" kat grup Facebook BabyStuffOnly oleh ZuraBetty. Teruja sangat, terus order. Hehehehehehhe....

Lebih kurang sebulan, mula nampak hasil. Walaupun tak semeriah orang lain, tapi saya bersyukur sangat sebab saya tetap dapat buat stok EBM buat Auni. Perah hari ni, bekal untuk esok. Ok lah bagi saya yang baru belajar ilmu Penyusuan Ibu. (ketuk kepala sendiri..ahhaha). Dan hari ini saya teruja untuk berkongsi kebaikan produk Shaklee dengan semua orang terutama ibu-ibu seperti saya. Dan juga untuk menambahnilai taraf kehidupan dan cara hidup para ibu moden masakini yang luarbiasa. Bekerja, Surirumah, Ibu, Isteri...dan tak kurang yang masih bergelar pelajar.

Saya semakin jatuh cinta dengan Shaklee. Kebetulan pulak, memang seperti orang mengantuk disorongkan bantal, ZuraBetty ada offer jika saya berminat untuk daftar sebagai ahli. Ambik masa jugak berfikir sebab masa tu saya tak terlintas untuk mendapatkan apa-apa keistimewaan atau harga murah produk Shaklee. ZuraBetty ada beritahu saya, tak semestinya buat biznes, tapi sekurang-kurangnya boleh beli produk Shaklee dengan harga ahli.

Akhirnya, Daftar Ahli
Selepas beberapa minggu, saya buat keputusan untuk daftar ahli Shaklee. Dengan yuran keahlian sebanyak RM65, apa lah sangat kan...hahahah. (bongkak seh..) 
Lepas tu, saya inform ZuraBetty untuk bersetuju join ahli. Tiada paksaan pun, semua dengan kerelaan hati saya sendiri. Begitu juga dengan korang. Jika berminat, boleh hubungi saya untuk register ahli. Hanya RM 65.00 (Semenanjung/Sabah/Sarawak). 

Sharing is Caring 
Tidak susah sebenarnya nak share produk Shaklee kerana produk ini adalah produk yang berkualiti tinggi dan bertaraf antarabangsa. Apatahlagi, Shaklee adalah sebuah syarikat nutrisi yang terkemuka di Amerika Syarikat dan sudah bertapak selama lebih 50 tahun. Produk Shaklee yang memasuki pasaran Malaysia pula adalah HALAL
Apabila kita sudah jatuh cinta dengan produk, secara automatik kita hendak berkongsi pengalaman dan apa yang kita rasa. Tidak perlu memaksa orang untuk membeli. Kuasa hebat produk itu sendiri akan menarik ramai orang untuk mencuba. InshaAllah. Yang penting, niat kita mestilah ikhlas untuk berkongsi. Bukan mengejar keuntungan semata-mata.

Modal
Ada 2 pilihan modal permulaan. Jadi korang boleh pilih yang mana korang suka, tiada paksaan yea;
  • Modal RM 65 - daftar keahlian atau;
  • Belian Produk bernilai RM 650.00 , percuma keahlian 
Note:  yuran pendafataran dikenakan sekali sahaja, untuk seumur hidup. 
Berminat??? Bagaimana nak daftar??

DAFTAR DISINI

...............................................................
Salam Sayang
Mashitah Mamat
019-3121609

Collagen Powder Shaklee



Collagen POwder
15 sachets/box
10mg each


Untuk rasa lebih sihat, kulit lebih muda menawan

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.

Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja.

* Berat molekul diukur dalam unit Dalton

Kesan-kesan dan faedah-faedah mengambil kolagen:
♥ anti-penuaan > mengurangkan liang pori-pori, kedutan dan garis-garis halus yang kelihatan
♥ menghidratkan > melembapkan kulit bagi mengurangi rasa kering dan berkupas pada muka
♥ mengembalikan keanjalan kulit > meningkatkan ketegangan kulit, keanjalan dan kelembutan
♥ melicinkan > meningkatkan kelembutan dan kelicinan kulit
♥ menyubur > menggalakkan kuku yang kuat, rambut yang tebal dan bersinar
♥ mencerah > mengurangkan pigmentasi, jeragat dan meratakan warna kulit
♥ menegang > membantu menegang dan menganjalkan payudara

Faedah Tambahan kolagen : menyokong kesihatan sesendi dan menguatkan tulang. Bantu mengekalkan otot di dalam mata supaya lembut.
Sumber : Shaklee Malaysia



8 Panduan Pemilihan Kolagen Terbaik & Selamat

Wahhhh, banyak betul yea produk kolagen di pasaran sekarang ini. Subur bak cendawan tumbuh selepas hujan....itu petanda positif kerana kita sudah sedar kepentingan kolagen. Tahniah!!

Namun, adakah kolagen pilihan anda itu adalah kolagen yang terbaik?? Bagaimana caranya untuk pastikan ia adalah pilihan kolagen yang tepat??

Jom saya share 8 panduan memilih kolagen yang baik. (lepas ni bolehla tgk kolagen pilihan anda memenuhi panduan ini atau tak [sumber: Aula]

  • Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (or cecair) berbanding yg kolagen yg disuntik. Ini utk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dlm tubuh badan 
  • Pilih size kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size mmbantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi efect lebih cepat. 
  • Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelempaban yang berpanjangan. 
  • Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan 
  • Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri 
  • Kolagen juga penting utk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine utk kesihatan sendi. (bonus point) 
  • Pastikan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin. 
Last but not least, pastikan ia selamat dan tidak bertoxin. Credit : Puan Cery




Pilihan saya? Sudah tentu Collagen Powder Shaklee yang memenuhi kesemua kriterian di atas.
Kolagen anda bagaimana??


Dapatkan kolagen terbaik hari ni;

Mashitah Mamat [Sheetah]
Shaklee Independent Distributor [ID: 881842]
SMS|WhatsApp|LINE: 0193121609
Emel : sheetah82@yahoo.com
Facebook : Mashitah Mamat