Scan 3D + 4D di Klinik Jameaton, Seri Kembangan

Pregnen kali ke-2 nih, rasa gatal  lak nk buat scan 4D..org lain buat, aku pon sibuk gak nak buat..hahaha..

saje gedik kan.padahal bukan satu keperluan pun nak scan bagai..... kehendak napsu semata..hahahah
tak der lah, saje cam excited sebab baru tahu pasal scan 4D nih..masa pregnen anak sulung, banyak bende tak tahu....

banyak jer klinik dan hospital yang boleh buat scan nih, cuma nak mencari klinik/hospital yang boleh kasi harga yang berpatutan tu payah....normally, harga utk scan 4D ni boleh cecah sampai RM300. Ada yang RM 280, RM 180, RM 150, dan paling murah aku dapat RM110.

Jenuh jugak lah sebenarnya nak cari klinik yg boleh buat scan 4D dengan KOS YANG MURAH..nampak tak word tu....MURAH ...

google dan terus google, aku try cari klinik yang sekitar Putrajaya dan Bangi....lastly, aku terjumpa review psl klinik Jameaton kat Sri Kembangan...

aku terus call dan buat appointment. Alhamdulillah, dapat 9 Mac 2014... tak sabarrr...ngeeeeee

Scan 4D

 

Kenapa aku pilih klinik Jameaton nih? sebab ~ murah.. RM110 je tau... masa aku pegi klinik tu, tak sempat nak makan..kejar masa punya psl..dr review blog yg aku penah baca, dorang suggest suh makan dulu..tak der la nanti insan dlm perut tu lesu jer tak bertenaga..tapi nak wat camna..tak sempat weh....redahhh

masa aku sampai kat klinik tu, memang tak der orang..aku sorang jer...hari bekerja kot...ke sebab aku terjah waktu lunch..hehehehe... *no wonder la tak der patient kan*

iklan sat ~ "tetiba mata aku terpandang supplement Shaklee atas kaunter tersusun indah....hihihihi"

ooooo, jual shaklee gak eyhhhh..hihihi *bagusssssss* ~ dalam hati

tak lama tu, nama aku kene panggil dah. berdebar jugak nk scan...yelah, mcm2 kot aku pikir......

cm biasa, baring atas katil , doc start tugas dia....muda lagi doc ny pon..dan opkos la doc pompuan kan..

oleh sebab aku datang dengan perut kosong, hambek habuan..baby pasif je kat dalam tu ha..tangan kanan asyik tutup mulut je...si anu nya pon dikepit2 nya..alahaiiiiii.....aku plan, bila dah konpem jantina melalui scan 4D ni, boleh la aku memborong barang baby dengan senang hati....rupanya........ hurmm ! tak pa la nak oiiiii...hihihi
masa buat scan tu, aku agak takut2 jugak la..lagi pulak masa tu doc duk highlite jer psl baby ttutp mulut dengan tangan dia tu....tetiba aku pk mcm2...adoyyaii...
akhirnya, baby gerak2kan jugak tangan dia..so nampk la jugak sepintas lalu, area mulut baby...Alhamdulillah, perfect....syukur sekali lagi...

dari pengamatan dan scan yang telah dijalankan, Alhamdulillah baby tak ada apa-apa masalah kesihatan......itu yg aku nk dengar sebenarnya....biasa lah kan, ibu pregnen nih memang suka fikir yg bukan2...eyhh, ke ku sorang jer yg pikir cenggitu?














camna la agaknya rupa baby aku ni...ikut muka aku ke, ikut muka husband aku ataupon ikut muka kakaknya....hihihii

nak tau??? tunggu bulan Jun lahhh...

0 Comments

Tegurlah, Bukan Menghukum . Sayangilah, Bukan Menfitnah
Maafkanlah, Bukan Membenci . Mudahkanlah, Bukan Menyusah
Jadi, Saling Ingat Memperingatilah . Kerana Kita Mudah Lupa & Alpa