Jahit Sendiri Jubah Raya Aidilfitri 2015 !

oleh sebab ada kain ela yang color oren + dark grey yang upline Shaklee aku hadiahkan, so aku decide tahun ni tema oren...beli kain ela satin color oren untuk anak-anak kat Jakle Shah Alam Ramadan lepas...

saje nak cuba jahitkan jubah untuk kedua-dua little princess aku tuh.....oleh sebab aku ni pun baru beberapa bulan 'kenal' mesin jahit, so agak buruk rupa jubah & dress budak2...hahahah

tapi, masih boleh dipakai..cuma jahitan tak berapa elok lah,....jahit untuk pakai sendiri jer....layannkan ajerrr. !!

untuk suamiku, pakai jer baju melayu yang ada dah tu. tak payah nak membazir sangat kan....kakakakaka....raya tahun ni, aku tak semenggah mana.....jimat dan bersederhana kata orang..hihihi...

apa entah yang aku pikir, sampai silap ukur..tak pasal-pasal, kene tambah kain hitam kat bawah tu..adeihhh...
sabor yolah....

cuba sat !!
ok, molek....jadilah anak oiii...hihihi..
apa pun, aku puas sebab dapat jahit sendiri...Alhamdulillah !


2 helai jubah ini, aku jahit dan siap sehari sebelum balik kampung...tahun ni, beraya di Penang dulu.
amacam jubah aku, cantik tak? hahahahhaa....

lengan jubah purple tu menggunakan batik Sarawak yang tengah famous amous sekarang ni....itu pun, rezeki gak la....sebenarnya tak cukup kain dah nak buat lengan....puas gak pikir, camna aku nak buat nih....mintak idea kat Facebook...tetiba , ada downlines Shaklee aku , Faizah suggest match kan dengan batik Sarawak.....cantik jugakk...hihihihihi
dannnnn...
rezeki,...rezeki, Alhamdulillah.....Faizah kasi saya hadiah batik Sarawak yang dia ada...alahai, sweet sangatttt....semoga murah rezeki Faizah...amin. !

**ada lagi lebihan batik Sarawak tu...plan nak buat dress budak-budak, tapi masih belum berkesempatan.... InshaAllah, ada masa nanti, nak buat jugak..kain ela pun dah ada......tunggu je lah next sewing project eyh...(^__^)


2 Comments

  1. Lyssa datang singgah and follow sini ^^
    aloloo . comel nyee anak akkk xD sukaa tgkk ..

    cubit pipi tu kaangg ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahahah...memang selalu kene cubit pipi dia tuh...

      Delete

Tegurlah, Bukan Menghukum . Sayangilah, Bukan Menfitnah
Maafkanlah, Bukan Membenci . Mudahkanlah, Bukan Menyusah
Jadi, Saling Ingat Memperingatilah . Kerana Kita Mudah Lupa & Alpa