Jadual Pembayaran Gaji Kakitangan Kerajaan 2017

Sumber: google
Assalamualaikum wbt

Rasanya belum terlambat aku nak share jadual nih.... sampai hujung tahun pun masih ada yangh akan cari jadual nih, betul tak?? eyh, ke aku sorang jer..hahahahah


Penting tau jadual nih sebab setiap bulan, tarikh gaji tak tetap disebabkan oleh ada perayaan tertentu. Macam bulan Januari 2017 nih, Tahun Baru Cina jatuh pada 28 Februari 2017, dan tarikh gaji pada 19 Januari 2017, 6 hari awal dari tarikh biasa iaitu pada setiap 25hb.

Penting untuk semua orang sebenarnya, bukan jer untuk kakitangan kerajaan, tapi juga untuk peniaga..hikhikhik...

Masa ni lah kalau nak buat promosi ke, broadcast iklan ker...kan..kan..kan... aku tahu lahh sebab aku pon peniaga juga..muahahahahahah

Nasihat aku untuk staf gomen, kene bijak mengatur belanjawan kita tau... paham2 je la, kalau dah dapat gaji awal tu.... nak tunggu gaji bulan depan tu, lebih dari 30hari...kalau yang ni korang tak bijak control bajet, makan megi belah 4 ler jawab dia... kih kih kih...

Bila dapat gaji awal tu, korang mesti bayar dulu segala hutang kereta, bil handphone (kalau guna postpaid), hutang motor ker, bil astro, bil air, bil elektrik dan segala mala jenis bil..jangan ingat nak joli katak jer walaupun tengah beraya.... hihihii..



rancanglah perbelanjaan sebelum tersontot hokeyy... (^__^)

No comments

Tegurlah, Bukan Menghukum . Sayangilah, Bukan Menfitnah
Maafkanlah, Bukan Membenci . Mudahkanlah, Bukan Menyusah
Jadi, Saling Ingat Memperingatilah . Kerana Kita Mudah Lupa & Alpa