Takwim Cuti Sekolah di Malaysia tahun 2017



 Assalamualaikum wbt

Tahun ni kakak Onnee dah start sekolah tadika, dan of course tak boleh nak ponteng sesuka hati lagi dah macam dulu-dulu..sesuka hati nak pergi sekolah ke tak ...

Start tahun ni jugak, aku dah kene ambil kira waktu sekolah Onnee bila nak bercuti...tak boleh sesuka hati buat cuti sendiri.... kah kah kah

Semua ibu bapa pun macam aku jugak. Sebab tu musim cuti sekolah jer, office aku sunyi sepi dan jalan kat KL ni pun kurang sesak... masing-masing ambil peluang bercuti & spend quality time dengan family terutama anak-anak. 

Selain merancang cuti, juga boleh merancang bajet.

Macam aku, untuk tahun nih aku dan suami plan nak bawak anak-anak bercuti ke Pulau Langkawi dan Pulau Tioman selain balik kampung di Terengganu, Kelantan & Penang. 

Fuhhh, banyak destinasi nak tuju walaupun bercuti dalam Malaysia jer....hihihi

Semoga plan aku nih dipermudahkan dan diperkenankan Allah swt. 

Selepas plan , selebihnya berserah jer laa pada Allah. Jadi tak jadi, itu belakang punya citer... (^__^)


Kumpulan A : Sekolah-sekolah di Negeri Kedah, Johor, Kelantan dan Terengganu



Kumpulan B : sekolah-sekolah di Negeri Perlis, Pulau Pinang, Perak, Selangor, Negeri Sembilan, Melaka, pahang, Sabah, Sarawak, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya

Rujukan : SistemGuruOnline

nak rancang family holiday, boleh rujuk takwim cuti sekolah dan juga jadual cuti panjang ni..

0 Comments

Tegurlah, Bukan Menghukum . Sayangilah, Bukan Menfitnah
Maafkanlah, Bukan Membenci . Mudahkanlah, Bukan Menyusah
Jadi, Saling Ingat Memperingatilah . Kerana Kita Mudah Lupa & Alpa